Για να έχει μέλλον το ανθρώπινο είδος και ο φυσικός κόσμος γενικά πρέπει να περιορίσουμε τις εγωιστικές τάσεις στο τρέχον σύστημα αξιών μας υπέρ ενός μεγαλύτερου σεβασμού προς την κοινότητα και ολόκληρη την πλάση - E. Mayr
Τετάρτη 23 Ιουλίου 2008
Μέτρα για την αλιεία στο Θερμαϊκό
Τρίτη 15 Ιουλίου 2008
Λύκοι, σας παρακαλώ μην κλαίτε

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2008
Φωτογραφίζοντας στο Καλοχώρι
Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008
Όχι στα τσίρκο με ζώα
Πλήρης φάκελος της πρότασής μας έχει κατατεθεί στα Υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Πολιτισμού και Παιδείας καθώς και σε όλους τους υπεύθυνους περιβάλλοντος των κομμάτων. Την υποστήριξή τους και τη σύμφωνη γνώμη τους κατέθεσαν ήδη προφορικά ή γραπτά οι κ.κ. Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Καλογιάννης, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Καλαφάτης, ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, κ. Μανιάτης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κ.κ. Παπαγιαννάκης, Κουράκης και Τσούκαλης. Για το ίδιο ζήτημα, εκπρόσωποι του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ συμμετείχαν σε συνάντηση εργασίας στις Βρυξέλλες με Ευρωβουλευτές από όλες τις χώρες της Ευρώπης, για την κατάργηση άγριων ζώων σε αιχμαλωσία.
Οι υπογραφές πολιτών που συγκεντρώνουμε στο blog arcturos.wordpress.com αλλά και στο Περιβαλλοντικό Κέντρο του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ ανέρχονται σε 10.000. Υποστηρίζουμε το νομοσχέδιο που κατατέθηκε από το Ταμείο Μέριμνας και Προστασίας Ζώων και πιέζουμε για την ψήφισή του. Παράλληλα απαντώντας στο αίτημά μας η ΚΕΔΚΕ (Συνεδρίαση της 13ης 12.2007) προχώρησε στην επεξεργασία τροπολογίας του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου προκειμένου Δήμοι και Κοινότητες σε όλη την Ελλάδα να μην δέχονται πια τσίρκο με ζώα στις περιοχές τους.
Παρ' όλα αυτά. το MEDRANO ήρθε και παρά τις διαμαρτυρίες έκανε παραστάσεις στα Γιάννενα, την Καστοριά, τη Φλώρινα, την Κοζάνη, τα Γιαννιτσά και συνεχίζει να λειτουργεί στον Πειραιά. Μάλιστα, έχει εξαγγείλει συνέχεια της περιοδείας σε όλη την Ελλάδα, ως το φθινόπωρο.
Επαναλάβαμε το αίτημά μας στην ΚΕΔΚΕ και στον κύριο Κοντό, Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Α.Α.Τ.) από όπου και πήραμε εγγράφως την επιβεβαίωση του κ. Κιλτίδη, Υφυπουργού Α.Α.Τ ότι θα προωθήσει το ζήτημα. Λόγω της πίεσής μας στα ΜΜΕ μέσω επιστολών, δελτίων τύπου και τηλεοπτικών/ραδιοφωνικών συνεντεύξεων λάβαμε εξώδικο από τον ιδιοκτήτη του MEDRANO. Συνεχίζουμε λοιπόν πολύ δυναμικά και καθόλου σιωπηλά.
Y.Γ. Ενημερώστε μας για ό,τι καινούργιο μαθαίνετε σχετικά ή για τους επόμενους προγραμματισμένους σταθμούς του τσίρκο στο arcturos@arcturos.gr. Συνεχίστε τις υπογραφές στο blog arcturos.wordpress.com.
Περισσότερα για την καμπάνια μας.
Δευτέρα 7 Ιουλίου 2008
Οι πινγκουίνοι απειλούνται με αφανισμό
Βιολόγοι από το πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον επεσήμαναν συγκεκριμένα προβλήματα σε όλο τον κόσμο συνδέοντας την παρακμή τους με τη συνολική υγεία των Νότιων Ωκεανών.
"Τώρα βλέπουμε επιδράσεις (από την προκαλούμενη από τον άνθρωπο υπερθέρμανσης και ρύπανσης των θαλασσών) στα πιο απομακρυσμένα μέρη του κόσμου" λέει η διαχειριστική βιολόγος P. Dee Boersma, συγγραφέας του άρθρου που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο στο περιοδικό Bioscience. "Πολλοί πινγουίνοι πιστεύαμε ότι θα είναι ασφαλείς επειδή δεν είναι κοντά στους ανθρώπους, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια".
Οι επιστήμονες εικάζουν ότι υπάρχουν απο 16 έως 19 είδη πινκουίνων. Περίπου 12 από αυτά έχουν κάποιας μορφής πρόβλημα, γράφει η Boersma. Λίγοι, όπως ο βασιλικός πινγκουίνος (Aptenodytes patagonicus) που απαντά σε νησιά βόρεια της Ανταρκτικής βελτιώνονται σε αριθμούς.
Η IUCN περιλαμβάνει στις λίστες της τρία είδη πινγκουίνων ως κινδυνεύοντα, εφτά ως ευάλωτα, που σημαίνει ότι αντιμετωπίζουν ένα μεγάλο κίνδυνο για εξαφάνισή τους από τη φύση, και δύο ακόμη ως σχεδόν απειλούμενα. Πριν από 15 χρόνια πέντε έως εφτά είδη θεωρούνταν ως ευάλωτα, λένε οι ειδικοί.
Η υπηρεσία αλιείας και άγριας ζωής των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία έχει είδη συμπεριλάβει ένα είδος στη λίστα της ως κινδυνεύον, μελετά αν πρέπει να συμπεριλάβει άλλα δέκα είδη.

Η μεγαλύτερη αποικία Παταγονιακού πινγκουίνου είναι στο Punta Tumbo, στην Αργεντινή, αλλά ο αριθμός των αναπαραγώμενων ζευγαριών εκεί έπεσε στο μισή, από 400.000 στα τέλη της δεκατίας του 60, σε 200.000 τον Οκτώβριο του 2006., σημείωσε η Boersma. Στη διάρκεια του αιώνα οι αφρικανικοί πινγκουίνοι μειώθηκαν από 1,5 εκατομμύρια αναπαραγώμενα ζευγάρια σε 63.000. Συνολικά η μείωση δεν προκύπτει από ένα παράγοντα, αλλά από ένα συνδυασμό παραγόντων.
Για τους πινγκουίνους Pygoscelis adeliae που αγαπούν τον πάγο η αύξηση της θερμοκρασίας στη δυτική Ανταρκτική είναι ένα πρόβλημα που τους δυσκολεύει να βρουν τροφή, λέει ο Phil Trathan, υπεύθυνος της βιολογίας διαχείρισης στο British Antarctic Survey, ένας κορυφαίος επιστήμονας στη μελέτη των πινκουίνων που παρ'όλα αυτά δεν συμμετείχε στην έρευνα.
Για τους πινκουίνους που ζουν στα νησία Γκαλαπάγκος, το φαινόμενο El Nino αποτελεί ένα πρόβλημα διότι ο θερμότερος καιρός κάνει τους πινγκουίνους να ταξιδεύουν μακρυά για να βρουν τροφή και μερικές φορές για το λόγο αυτό να εκγαταλείπουν τους νεοσσούς τους λέει η Boersma. Στο τέλος του El Nino του 1998 οι θηλυκοί πιγγκουίνοι ήταν μόλις 80% του φυσιολογικού τους βάρους. Οι επιστήμονες έχουν συνδέσει τις κλιματικές αλλαγές με εντονότερα φαινόμενα El Nino.
"Αυτό που συμβαίνει σήμερα στους πινγκουίνους μπορεί στο μέλλον να συμβεί και σε άλλα είδη, ακόμα και στον ίδιο τον άνθρωπο" λέει η ειδική στους πινγκουίνους Susie Ellis.
Πηγή: LiveScience
Τετάρτη 2 Ιουλίου 2008
Παπαγάλοι στην Ελλάδα....κι όμως αλήθεια!
Οι Δαχτυλιδόλαιμοι Ψιττακίσκοι (Psittacula krameri) τρέφονται κυρίως με καρπούς δέντρων, που είναι άφθονοι στα πάρκα και η ικανότητα τους να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις του ψυχρότερου περιβάλοντος που επίκοισαν είναι κάποιες από τις αιτίες που ο επικοισμός τους (αν και οφείλεται στον άνθρωπο) ήταν επιτυχής.

Δευτέρα 16 Ιουνίου 2008
Σοβαρό Ατύχημα με Αρκούδα στην Εγνατία Οδό!!!
Τις περιβαλλοντικές οργανώσεις «Καλλιστώ» και ΑΡΚΤΟΥΡΟ ειδοποίησαν υπάλληλοι της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Στην περιοχή έσπευσαν αμέσως εκπρόσωποι των δύο οργανώσεων προκειμένου να διασώσουν το άτυχο ζώο. Η επιτόπια αυτοψία έδειξε ότι η αρκούδα στην προσπάθειά της να διασώσει το μικρό της που είχε μείνει πίσω, και ενώ χτυπήθηκε από το όχημα δεν προσπάθησε να φύγει αλλά γύρισε προς τα πίσω σε αναζήτηση του μικρού της με αποτέλεσμα να χτυπηθεί ξανά. Η κατεύθυνσή της έδειξε ότι είχε προορισμό ένα χωράφι με φρέσκο σιτάρι από την άλλη πλευρά του αυτοκινητοδρόμου, σε αναζήτηση τροφής. Αφού το πληγωμένο ζώο ναρκώθηκε από την κτηνίατρο της ομάδας της «Καλλιστώ», οι δύο περιβαλλοντικές οργανώσεις σε συνεργασία, το μετέφεραν με ειδικό κλουβί στον Κτηνιατρικό Σταθμό Περίθαλψης Άγριων Ζώων του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, στον Αετό της Φλώρινας. Δυστυχώς το μέλλον του ζώου είναι αβέβαιο όπως και αυτό του μικρού.
Το περιστατικό αυτό αποδεικνύει την έλλειψη κατάλληλων μέτρων ασφαλείας προκειμένου οι μεγάλοι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας οδού να μην μετατραπούν σε θανατηφόρα τεχνητά εμπόδια για την άγρια πανίδα αλλά και επικίνδυνες διαδρομές για τους ανυποψίαστους οδηγούς. Η ακαταλληλότητα του φράχτη στο συγκεκριμένο τμήμα της Εγνατίας οδού «Κόμβος Πολύμυλου – Παναγιά»,έχει επισημανθεί εδώ και 3 χρόνια με σχετικές αναφορές προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. τόσο γραπτά όσο και προφορικά από τις δύο περιβαλλοντικές οργανώσεις, χωρίς όμως να έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα υπόψη. Είναι γεγονός ότι ο φράχτης σε όλο το μήκος του εν λόγω τμήματος δεν πληροί τις κατάλληλες προδιαγραφές με αποτέλεσμα να θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τα ζώα αλλά και τους διερχόμενους οδηγούς. Έχει μεγάλη αστάθεια, ύψος και βάθος πολύ μικρότερο από το προβλεπόμενο ενώ κανονικά, θα έπρεπε να έχει ύψος 2,5μ και βάθος 80 εκ-1μ. και να διαθέτει στέψη με ανάποδη κλίση τουλάχιστον 50 εκ. , έτσι ώστε να μην μπορεί ένα άγριο ζώο να τον υπερπηδήσει.
Το χθεσινοβραδινό περιστατικό είναι δυστυχώς το τέταρτο που σημειώνεται στο εν λόγω τμήμα της Εγνατίας οδού σε διάστημα 10 μηνών! Το πιο πρόσφατο μάλιστα συνέβη πριν 15 ημέρες στο τμήμα Γρεβενά-Μαυραναίοι (που δόθηκε πολύ πρόσφατα στην κυκλοφορία), όταν μια πιο τυχερή αρκούδα με το μικρό της κατάφερε να διασχίσει το δρόμο χωρίς να τραυματιστεί. Τα γεγονότα αυτά θα πρέπει να αφυπνίσουν τους υπεύθυνους ώστε να εφαρμόσουν σχολαστικά τα προτεινόμενα μέτρα ασφαλείας.
Υπενθυμίζουμε ότι η «Καλλιστώ» και ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ υλοποιούν αντίστοιχα ερευνητικά προγράμματα παρακολούθησης των επιπτώσεων των οδικών δικτύων Εγνατίας Οδού και Ε 65 στα μεγάλα θηλαστικά στην περιοχή σύνδεσής τους, στα Γρεβενά, σημείο κομβικό για τις μετακινήσεις των υποπληθυσμών της αρκούδας.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Ηλιάνα Μπουσιάκη, υπεύθυνη Τύπου και Επικοινωνίας «Καλλιστώ»/ 2310252530 και 6972-694147
για την επιχείρηση ραδιοπαρακολούθησης αρκούδας στην περιοχή Γρεβενών: Δρ. Γιώργος Μερτζάνης, 6999-230693
Καλλιστώ